Wednesday 24 August 2011

Persiapan Menjelang Raya.

   Assalammualaikum..semua (Wah22..sopan pulak anak sape la nie?..).bagaimana dengan persiapan kawan2 menyambut raya nie???..ala kadar,sedarhana atau sebaiknyer???...nak tau persiapan angah?.sambutan raya tahun nie sama seperti biasa cuma bezanyer angah bekerja di tempat lain dan gaji xsebanyak mcm kerja ditempat lama..tapi Syukur Alhamdullilah....masih lagi ingat berjimat..maklum lah dah ada anak nie..kena lah belajar jimat.


    Tahun depan pulak anak yang sulung nak masuk sekolah..so masih banyak yang perlu di sediakan....berbalik pada sambutan raya nie...diri nie terasa rajin nak buat biskut dan kueh raya sendiri....bukan apa mybe faktor usia nie dah mematangkan fikiran kita tuk melakukan kerja2 sendiri dan tidak perlu mengharapkan mak semata-mata...tapi dlm sikit 2 harap jugak..hahahahah!!!!....aku dan adik aku si diela yang membuat biskut raya...seperti "Almaond Landon",biskut semperit coklat cip,bikut kelapa,compleks madu yang lain2 tu paham2 la beli je seperti biskut kacang mazola dan kerepek2 tu ambil kt rumah mak..tukar2..anak beranak....hihihhi...aku buat kueh nie untuk 3 buah rumah yang pertama rumah nenek,mak dan rumah aku sendiri.....


     Tema tahun nie baju ke atau rumah???...baju dulu la..kami sekeluarga memilih tema hitam untuk hari raya pertama dan raya ke dua warna hijau....manakala rumah pulak warna kesukaanku warna purple2 ala-ala pink tu...cantik kan???....hhihihi...baik cat dinding dan termasuk la langsir tingkap.....tuk kerja mak la yang jahit tu..hahahah......tahun nie langsir umah mak sama warna dgn rumah aku....nama pun beli kat tempat yang sama...nagoya..hihihi....mmg berbaloi22...hihihi.nak tgk???...nati la tunggu raya la baru upload pic..skrg xleh lagi.....xsiap lagi..hihihi.....


     Sedih sikit la sebab xdapat balik awal ke kampung sebab tunggu hubby abis kerja last malam raya tu...xde la suasana nak buat lemang...huhuhuh..mcm sebelum2 nie...xpe janji dapat beraya dengan suami tercinta....tahun lepas xdapat sebab bergilir2 raya....tu dapat balik awal raya...kalau lah aku dapat gaji dr bos lama aku tu kan best sebelum raya nie...kira2 dekat rm3k tu....mcm2 boleh beli...apalagi akan ku hiaskan rumah ku cantik2....lain2 tu dh ada cuma sofa je....bukan xnak beli lagi tapi biar la lps raya bukan apa...nanti raya ruang depan tu xde la sempit orang nak duduk2....lapang je...hhihihi.janji rumah cantik dan bersih..tu yang penting.


      Insyallah ....raya nie akan aku buat la "open house" sikit tuk member2 xde la meriah maner pun sb ruang rumah kecil...biasa2 je...pasal masakkan tu kemudian difikirkan....ringkas je buat ketupat kuah kacang,laksa/mee kari/mee sup ke..mcm tu la menunyer.....tengok la dari budget dulu...hihihi...


Bercakap pasal budget2 nie....tahun nie rasa2nyer xde peruntukkan duit raya kot....melainkan klu gaji dibayar oleh bos lama aku....insyallah adalah wet raya....huhuhuh.....berdoalah ..agar payment diorg msk dan lunaskan hutang2 gaji aku yang tertunggak di tempat kerja lama....


No comments:

Post a Comment