Tuesday 20 September 2011

Kisah Beraya Di Rumah Sendiri

   Pasti ramai yang tertanyer apa yang berlaku sepanjang raya nie...gumbira ada sedih pun ada...aaaa...macam2 la ada.Berita yang sedihnyer anak2 aku xde sape jaga...adik si diela tu nak berkerja dan dia malas la nak jaga anak2 aku selama-lamanya.....akau pun mengerti pendirian dia.last2 nie sape nak terima jaga anak??..orang masih ramai bercuti raya...huhuhhu....nak xnak terpaksa la aku eksport anak2 ku ke kampung kedua-dua nya sekali.....sediah sangat2 tapi apa kan daya....aku xde pilihan melainkan mencari jugak orang jaga area umah aku nie.....kalau xdapat suami suruh aku berhenti kerja buat sementara waktu....aku sejutu janji suami dapat memberi aku $$$ belanja tuk shopping...hihihi tiap2 bulan..hubby setuju..surat pun aku dah karangkan..dan dha bagi pada bos dah..mula2 bos baca ok je...xpe la dia minta aku suruh zarina my twins ganti tempat aku....aku call adik aku tu tanyer mcmaner dia ckp...xnak sb dia nk blik sabah bln 12 nie dh la nak balik sebulan risau kerja xdpt cuti???..


   Keeseokakn hari nyer bos call ckp dia xbg aku berhenti....tapi aku ckp xde orang nak jaga anak aku la..yang ada mahal sgt2...aku tanyer nape mahal dia jawab sebab 'harga barang' naik..logik ke tu???...mcm la anak aku makan banyak???..sabar je la....aku up date kan status aku dalam fb la..ramai kawan2 yang tak setuju aku berhenti bukan apa sekarang nie susah dapat kerja....ada yang suruh buat 4time la dirumah,ada yang suruh bos aku naikkan gaji aku..hahhaah..yang nie aku suka..hahahah!!!!.....


Bebalik cerita anak-anak aku di kampung tiap2 hari aku call tanyer anak2 aku tu bukan apa aku nak tau perkembangan dia....klu ok aku bahagia....klu sakit ke apa ke susah ati la aku....diorang xde depan mata nie pun aku tiap2 malam teringat dan nangis sorang22...huhuhuhuhu..syhhhh..huhuhuhu..wawawawawww!!!....tak pernah beropisah dari anak2.sabar2 je lagi 2minggu lagi aku nak jemput diorang balik ke rumah...hihihi..sabar22..ngah!!..


   The good news pulak aku akan buat open house di rumah sendiri...buat pertama kalinyer....hihihhi...time tu anak2 aku ada,adik aku yang bawakan...ihihhi....menu rumah terbuka aku nie ya nak tau....bihun sup utara,mee kari,nasi impit,kueh raya dan air ribena...hihhi..simple je kan..tapi aku yang buat semua tu sorang diri...wow!!!!....super mama nie!!!.hahahah....jemputan???..ramai la kawan2 sekolah,kawan fb,kawan study di kuantan dan trg dulu,adik-beradik,keluarga mertua,kawan2 kerja suami dan jiran2.....ramai tu..hahahah..penuh la rumah tapi aku bahagikan pada 2 la..time ptg group kawan2 aku la time malam group hubby.


Syukur alhamdullilah.....semuanyer berjalan dengan lancar,lagipun nie pertama kali aku buat open house..kekurangan tu pasti ada....macam di rumah aku xde periuk2 besar2....kuali ,bekas air...klu ada satu je tmpat air msk....xpe suami cakap lepas nie kita beli dan planning baikk punyer coz dah tau anggarannyer....
sambil2 diorang makan layan movie "hantu Bonceng"....


pic??....nanti la masukkan......lagi pun kamera dia kampung....






Hah..nie la teratak impianku...cantik tak???..masih banyak perlu di deco2 lagi....sikit la dulu nanti cantik jugak....hihihi...beli sikit masih ada yang kurang seri dr segi perhiasan dinding,bilik tido si manjaku....bunga2,akurium bsr...klu nak beli sekali gus..botak la kepala..hihihhi...sikit2 lama2 penuh jugak..hihih...apa2 pun aku bersyukur sangat2......rezeki yang tuhan berikan...

No comments:

Post a Comment