Sunday 15 January 2012

Al-kisah Tahun Baru

    


    Assalamualaikum...semua dh lama xupdate blog maklum la bz sikit dan kesihatan tidak mengizinkan.Tanggal 7.1.2012 makcik saudaraku berkahwin di sentul,kl.Syukur alhamdullilah....rezeki ku bertambah..makcik saudaraku tempah apam cumelku tuk dimasukkan dalam paper beg tuk sebelah lelaki.Rezeki anak2 tu..hihihi.macam biasa la kenduri2 nie aku memang suka la bukan apa time2 mcm nie lah dapat jumpa saudara mara jauh dan dekat.


       Pada ari jumaat tu aku tetap bekerja walaupon bandan xbeberapa sihat baru lepas demam...syukur lah dapat seorang suami penyanyang yang menjagaku ketika demam..ihihi..tq sayang love u so much..muaahhhh!!!!...mak,abah dan adik2 ku datang tido dirumah sb nak g kenduri tu la.mlm tu aku g umah makcik tolong pakaikan inai tuk makcik.tolong la apa2 yang patut.selesai semua dalam kul 2pagi aku balik dr sentul,kl.mata dah ngantuk nie...huhuhu..banyak kerja dirumah yang menanti.sian pulak nk suruh mak buat sb mak baru smpai petang tu...


      sampai rumah aku dan adik ekin trs kupas jering campah tuk dibuat sambal tuk majlis perkahwinan makcikku tu sebagai makanan tambahan.mata rasa mengantuk yang teramat sangat..last2 masuk tido la...jering xabis lagi dikupas..sambung esok la...aik..esok apanya sekarang pon dah kul 3pg..hihihihi...apalagi..zzzz...


      mak bangun pagi2 masak sambal jering tadi.adik tolong mak potong jering tu...last2 dia tido balik.ngantuk sangat...hiihhi.aku??..bangun siapkan  my princes 2orang tu dulu..kemas rumah sikit dan baru la aku siap2....datang makan je...hihihi..dh dijemput datang makan...huhuhu...keadaan tekak aku nie masih xsedap lagi tetap rasa pahit,telan air liur rasa sakit je...huhuhu..sabar je la.smpai dirumah pengantin aku berborak2 dulu dengan saudara mara,nenek2ku dan yang lain...mood nk makan tuk memang xde coz xsihat la.my hubby dh makan awal2 dah...sian aku tengok saudara aku nie guna katering tapi dia tetap penat gak uruskan semua...macamaner la atuk aku nie ambik katering yang servis "O"..xde orang lap2 meja,basuh pinggan...huhuhu..bayar je mahal...makanan???...xsedap..oppssss..bukan aku yang cakap ramai yg aku dengar yang ckp tapi aku xrasa la coz kenyang lagi.xpe la nie mungkin pengajaran tuk pihak tuan rumah insyallah masa akan datang perbaiki dengan baik.maklumlah 1st time buat kenduri besar.


Pengantinnyer...cantikkan..
      Lepas dr kenduri mak,abah dan adik2 terus balik sebelum tu diorang singgah ke Pasaraya NSK beli barang dapur.hihihi..sempat shopping lagi....murah la katakan...aku balik rumah terus rehat dan tido sebab xlarat la pening kepala rasa nak demam balik.huhuhuh....tekak sakit sangat bila batuk...sampai terkucil2 la aku..ssh sangat ya la tengah sembahyang batuk...huhuhu..paham2 sudah la..hihihihi.....ubat macam2 dh aku telah dr klinik swasta,kerajaan dan ikut petua orang tua2...xsembuh2 jugak..batuk terlalu kuat..smpai berdarah la.Ya Allah aku terima semua ini jika ini ujian dari mu....tu la doaku hari2....mlm tu aku g jemput nenek datang rumah,nenek akan tinggal dirumahku selama seminggu...wow..seronok sangat.nenek nk tunggu makcikku tu jmput sb dia nk g temerloh sebelah lelaki pulak...




      Tanggal 10.1.2012 berlaku perkara yang sedih dalam hidupku...aku xsangka tu adalah ciuman terakhir buat kucing kesayanganku pada diriku...wawawawaw...rasa nak meraung kuat2...biar puas aku lepaskannya..aku terlalu menyanyanginya...aku bela kucing tuk dari kecil umur 3 bulan...aku manja dan belai,ajar main..mcm2 la..semua tu hanya tinggal kenangan...Ya Allah kuatkan la hatiku tuk terima semua ini...tu baru haiwan perliharaan belum orang aku xtau la nak cakap...menangisnya aku semahu-mahunya...hanya Engkau yang tahu...cuba beritahu aku sape yang tak sedih..bila binatang kesayangan yang hari2 kita belai/main/bergurau dengan kita "MATI"...oh my god..malam tu aku tido awal dengan anak2 dan jugak nenek...si mie pun tido jugak..my hubby pulang lewat.


      Hubby balik je dia terus pergi kt hubby nak manja...belum smpat hubby tanggalkan kasut dia terus keluar rumah..hubby panggil dia xnak masuk...last2 hubby tutup pintu la coz dah lewat sangat.kebiasaannya kalau dia kuar dari rumah pasti akan balik dan bunyi 'meouw...meouw....' isyarat beri salam la...minta masuk.kalau kami xdengar dia tido kat rak kasut esok pagi2 aku buka pintu...pagi tu nenek aku bangun nak solat subuh...neneka cakap maner anak ko ngah??..aik mlm tadi ada??..pas2 aku tanya dengan hubby,dia ckp mie ada kt luar semalam dia keluar rumah...aku cepat2 buka pintu panggil2 la..xde jugak...hati rasa xsedap je....last2 nenek jenguk kat luar bahagian belakang rumah...tuk bukan mie ke???...Ya Allah....mie mati...terus mood aku bertukar jadi sedih...aku salahkan suamiku sb nape xpanggil dan tutup pintu...bersiap2 aku trs g kerja..merajuk la aku dengan hubby...sempat la aku pesan tanam mie tu...


      Sepanjang perjalanan aku g opis...air mata ku bercucuran...aku xdapat menahan sebak kehilangan kucing kesayangkan....aku bela dia dari kecil lagi,main kejar..anak2 aku pon suka...kawan2 pon suka tengok kucing aku ne gemok dan sihat memang manja la....sampai tido pon dekat dengan aku..huhuhuhu....sampai kat opis aku ceritakan pada kakak kat opis nie..dia turut menangis jugak ya la,asalnya dia yang nakkan kucing tapi atas sebab tertentu...aku peliharakan...mampu kah aku nak lupakannya....setiap aku pergi dan balik dia akan menyambut aku...bermanja seperti anak kecil....kehilangannya aku terasa amat sangat selama seminggu....aku merasakan ianya berada di dalam rumah...kalau akau lewat bangun dia datang kejutkan/jilat /cium muka aku...kedengaran dia berlari2 mengejar bola2 kecilnya...buat aksi lincah dengan berkejar2 dengan anak2 ku....anak aku pula selalu memanggil dengan bunyi'mieuw...mieuw...'..trs dia datang..sekarnag????...oh..tidakkkkk......kematiannya sebab di gigit anjing liar...coz malam kejadian tu nenek aku bunyi anjing banyak betul di belakang rumah....





Mie Mati..huhuhuhu...


 <<<<<<<<<<HANYA TINGGAL KENANGAN>>>>>>>>>






dulu masa 3bulan ++

Sekarang gemok..time tido


     Tanggal 15.1.2012..selamat hari lahir pada abah tersayang.semoga abah sihat sejahtera,dijauhi dari hasrat dengki dr manusia kotor,semoga kejayaan mengeringi abah...dan kami semua anak2 sayangkan abah..dan doakan yang terbaik buat abah..biar la apa orang lain nak kata....janji kami semua tahu dan kenal abah dari manusia diluar sana...janji kita xkacau orang.susah senang kita hanya kita sekeluarga yang tahu..bukan orang lain tahu..kita tidak meminta simpati pada sesiapa tuk hidup....apa2 pun we love u dad!!!...akan kami bahagiakan kamu (abah)sehingga hujung nyawa....tu janji kami....hihihi..muahhh!!!...celebrate party tunggu cuti CNY nie...hihihihi....

1 comment: