Tuesday 21 February 2012

Cuti Kecemasan Seminggu ( 12.2.2012 - 19.2.2012 )

     Tanggal 12hb persamaan ari ahad  sedang aku dan puteri-puteriku rehatkan badan selepas solat zohor...aku dikejutkan dengan panggilan telepon..maka berdendang lagu Kru " 3 kata"..hihiih...hubby call nie,aku pon angkat la...hubby cakap datuk dia excident teruk.Hubby tanyer cakap dia nak balik tengok sebelum tu dia suruh aku dan anak2 siap lepas tu jemput mak mertua dan kakak ipar ku dan adik2 di port klang...perghhh..jauh tu perjalanan kami..hihihi..ya la dr kl ke port 1jam setengah dan dr port klang ke raub....2jam ++..hihihi...tanggal bontot..hihihi...tanpa membantah aku dan anak2 g la mandi dan siap kemas2...tunggu punya la tunggu hubby xsampai2 gak..asar dh lepas nie...bila sampai nie...


          Leka2 melayan anak hubby sampai dan siap2 terus g port klang..smpai port dh maghrib dah...apalagi kami gerak la ke raub.sambil2 tu hubby call pak long dia bertanyakan keadaan atuknya..pak long cakap atuk dh dihantar ke Hospital Temerloh...pak long cakap teruk gak...atuk kena langgar...kedua-dua kaki patah,tempurung kepala retak,bahu dan tangan kiri patah...sampai di Hospital Temerloh doktor pakai x-ray lagi badan atuk...alang terkjutnya kami,doc cakap kaki atuk bukan patah biasa je tulang dalan turut patah selari patah 5 dan sebelah patah 6,tulang rusuk patah 2...Ya Allah....kasiannya atuk menderita menahan kesakitan....yang hairankan doc...atuk dalam keadaan sedar ketika di langgar.Doc ckp esok akan buat pembedahan keatas atuk.


        Dalam kul 12 mlm kami sampai raub...badan penat,esok je pagi2 hubby,  mak nya dan makcik2  pergi tengok atuk ke temerloh.badan penat sanggat2 dengan pinggang sakit la...maklum la ibu mengandun mana blh tahan duk lama2...hihihhi....samapai rumah tak tido lagi masih berborak2..dengan mak dan abah.anak2 aku bukan main suka berjumpa dengan makcik2 dan pakcik saudaraku...dalam hati aku kul bapa la anak2 ku nie nak tido...hhuhuhuhu...mama dah ngantuk nie...


         Keesokkan paginya...hubby dapat panggilan dari pak long dia sebelum bertolak ke temerloh,pak long cakap atuk xleh di bedah sebab denyutan jantung dia lemah...doc ckp sekarang kesembuhan atuk hanya 50-50 je..Ya Allah....selamatkan la atuk tu.doc ckp faktor usia dan antibodi dh kurang nk layan kesakitan tu....kalau atuk hidup dia akan lumpuh seumur hidup....atuk masih sedar dan boleh bercakap dengan anak dan cucu2 dia.Kadar denjutan jantung atuk makin berkurangan..doc terpaksa suntikan atuk dengan ubat tido bagi atuk rehat dan tidak banyak guna tenaga.semasa atuk sedar banyak la pekara yang di bualkan dengan anak dan cucu2nya.


       Hubby balik ke rumah,esok turn dia pulak jaga atuk setelah paklong dan  pakcik menjaganya....hubby pergi jemput mak dan makcik2 dulu.hubby dapat panggilan dari paklong,paklong cakap % atus dah menurun hanya 25% sahaja...aku dengar terkejut..apalagi aku terus ikut hubby ke sana pada ari selasa dan membawa anak kecilku...sehingga bermalam disana.Hati ku rasa xsedap je...doc ckp w/pon ubat dh 4 tiub dh dimasukkan tiada tindak balas pon...lps nie doc akan berhentikan ubat tu...doc ckp pasrah dan berdoa je.Apalagi aku dengar la raungan suara mak su menangis...dia xsanggup mendengar.kalau kawan2 berada di situ pasti air mata akan melitis jua...sapa yang sanggup menahantengok penderitaan seorang tua yang telah di langgar lari....kenderaan yang menlanggarnya adalah hulux....hanya Allah yang tau...

      Aku dan mak mertua pujuk maksu cakap bersabar je la..dan pasrah serta iklas la klu atuk nak pergi sian dia.....terseksa...mungkin kata2 tu buat mak su tenang seketika...aku bermalam di motel temerloh yang terletak di depan Hospita Temerloh hanya rm36 semlm.bukan selesa sangat tapi hanya tuk anak2 kecil nie bagi tidak miang2...badan kalau tido kat lantai bilik khas hospital.doc ckp ada masa 48jam lagi tuk atuk.


      Hari Rabu,lepas aku siap2 aku pun g tengok atuk balik...keadaan atuk semakin lemah.meleleh la air mataku.kali ke 2 aku masuk..baca surah yassin....berkat ayat suci al-quran denyutan atuk semakin aktif....pada ayat akhir tu aku berniat "Ya Allah kami semua ikhlas dan redha sekiranya atuk melepaskan atuk...dan kami xsanggup melihat keadaan atuk mcm nie".semoga atuk tenang di sana...amin sambil bibir ku mencium pipi dan dahi atuk.Sedang aku dan kakak ipar aku memberikan susu pada anak2 masing2...dan suamiku pulang ke raub tuk menghantar makcik saudaranya dan ank2 makcik serta uruskan urusan kubur dan lain kt situ.on the way ke hospital ,hubby membawa anak sulungku.Alhamdullilah.....sampai jugak hubby kt hospital dan sempat la berjumpa atuk dan mengucap 2 kalimah syahadah di telinganya.Tepat jam 3.25 ptg doc memberitahu atuk telah tiada.Innailla....terus g bilik mayat dan bacakan yasinn tuk arwah atuk.


    Sebelum tu permintaan adikku menyuruh aku buat kek hari lahirnya.nak xnak aku pon buat lah.nak beli mahal...buat la...hihihhi..nak tengok hasilnya...jom layan!!!...

Kek buzz day adiku (14.2.2012 )

        Selesai pengurusan jenazah dan majlis tahlil....selesai.syukur alhamdullilah semuanya berjalan dengan lancar...hujan rahmat mengiringi jenazah atuk setelah lama tidak hujan....


       Ari Isnin aku masuk opis dan kena stayback lagi ada tender yang perlu aku selesaikan.syukur siap juga.hubby cuti dan dia mengajak aku dan anak2 g ke Restoren Mee Udang Mak Jah Kuala Sepetang.Wangsa Maju. jom layannn!!!...

Menu

Mee udang speacial tuk mama

Kueh tiew udang tuk ayah


Nasi goreng udang tuk kakak dan angah batrisya
        Puas hati..terangkat!!!!....pergghhh.....banyak sangat udang.mulut rasa nak makan seafood je semenjak berbadan dua nie..hihihi.


        Akhirnya...jumpa jugak buku mengandung aku dulu...hihihi..masih elok dan cantik turun temurun nie....dh 5thn usianya seusia anak ku yang sulung...hihihihi....

elok lagi kan???

masa tuk mama n tummy makan ubat n vitamin....


       Berjalan - jalan g pasar malam tengok la apa yang aku nk mls nak masak...hihihi...mata tengok baju cantik la..sam jual dlm FB....kt sini murah kt Fb jual berganda2...huhuhhu...beli la 2,3 pasang...sekali dengan tudung si kakak.ok la sampai di sini je cerita ku.....nanti ada story baru akan story mory lagi ya...bye2!!!.....muahhhh...

No comments:

Post a Comment