Sunday 12 August 2012

Part 8 : Minggu Terakhir Ramadhan

      Minggu terakhir umat islam mengakhiri bulan ramadhan....sedih rasanya bulan mulia nie nak menyusul hilang.Persiapanku sekeluarga setakat nie dah 60% tu bahagian anak2 la dan rumah sikit2....langsir baru je nak mengecat rumah xde masa la sb keadaan aku sekarang yang sedang sarat,hubby pulak xde cuti dan sering pulang lewat maklumlah dah dekat2 nak raya nie ramai la orang nak guna $$..hiihhii.Xpe la insyallah tahun depan la akan ku buat semuanya..seperti tahun2 sebelum nie...hiihi..biskut raya pon aku xbuat..paham2 la kalau dah sarat nie..semua kerja xlarat nak buat,kadang2 lawan jugak membersihkan satu rumah dar depan,dalam bilik utama,bilik anak dara,dapur ( dlm peti,bawah dapur,sinki ),bilik air/tandas...janji bersih..sedap mata pemandang..hiihhi.Malas2 pon time preggy nie xbermakna aku malas sangat masak...masak simple2 la janji masak..hhihi...bergitu jugak dengan mengemas...sakit mata tengok benda kotor dan berselerak nie..huhuhhu.....

      Minggu akhir nie usia kandunganku..menjangkau 33week++....time raya 34week la...dah xlama dah my prince nk deliver...nak tau keadaan pic bb mama skrg tak???..gambaran je la..hihihi...

33 week
tu la keadaanya..makin besar makin aktif la sangat..hihihi....nak tunjuk ke heroan dia tu..hihihi...macam2 aksi kat dalam tu...siap tunjuk lutut kt perut nie nmpak sangat2...sakit mmg sakit tp geli2 jugak..hihihi....menonggeng2 la...lepas lutut siku plk...hihii


      Ari rabu last budak sekolah...lega sikit la aku coz xde la terkejar2 nak siapkan anak sulungku g ke sekolah....hanya siapkan si kakak n angah mandi2 sebelum hantar ke rumah orang jaga je.Memang tu rutin aku la coz aku nak 1st tangan mama yang merasmi anak2nya sebelum diserahkan kepada orang jaga,disamping tu mendisplinkan anak2 supaya bangun pagi2 terus mandi..hihihi...dr bb lagi  aku buat perkara yang sama..hihihi.Insyallah...minggu nie jugak la aku n hubby akan shopping raya tuk brg2 kami berdua pulak...bahagian anak2 dh selesai dah.Malam raya baru kami bertolak ke kampong..hihihi..syok gak kan...mudah-mudahan perjalanan kami dirahmati.Dan semoga bulan ramadhan aku kami nie full la sebulan walaupon sering mengalami pedih hulu hati...w/pon makan ubat yang doc bg tu....

No comments:

Post a Comment