Friday 17 June 2011

Cuti Sekolah

Nie la hari-hari yang aku tunggu-tunggukan....lega sikit xyah fikir nak bangun awal,nak siapkan anak sulungku yang liat nak bangun pagi...maklum la sejuk nak mandi...hihihihi...w/pun kat bilik air ada pemanas air...mcm2 perangai bdk2 nie....nak gelak pun ada...ha mesti u all nak tgk pic puteri sulungku ke sekolah???...




       Awal tak awal mmg aku kena bangun awal coz solat subuh,buat susu tuk puteri-puteriku...kemas rumah,buat breakfast dan aku persiapkan diri tuk pergi kerja di jalan kuching,biasa la klu bdk2 sekolah cuti nie jalan lenggang sikit la xjem sgt...w/pun xsekolah aku masih hantar ank sulungku dan bongsu ke rumah pengasuh dekat dgn tempat kerja.kadang-kadang aku bawa jugak ank sulung ku ke opis maklum la xde buat apa...so,melayan dia ajar dia membaca ke apa ke ke youtube...
ermmm.....best la adik2 ku datang umah cuti sekolah saje2 datang nak jalan2....boring kot dok kampung....kt kampung musim buah....nak balik aku nak g jalan bln nie ke kuantan ada reunion ilp kuantan smbil jalan2 apalagi g bercuti la...hihihi bawa anak2 dan my hubby..
Petai
Thank's my mum sb kirimkan ole-ole dari kampung..petai,ikan sungai ( jelawat ) 1kg lebih tu..,dan ikan pekasam...hihihi... 
Ikan pekasam utara
     Nie la ole-ole dari kampungku dikirimkan oleh ibunda dan ayahda tercinta.....seronok sangat.....sape yang bawakan dh tentu la adikku  diela dan shikin...




Ikan jelawat
    Aktiviti time cuti biasa la g jalan2 cari makan dan shopping..ihihhii...
Pada hari cuti my hubby belanja makan sate di Sri Subang,Kuang,Rawang.Mmg best satenyer lembut sgt...ramai jugak yang makan sate kt situ.Apalagi sebelum pergi kami call dulu..maklum la risau abis dan lambat pulak nk tunggu...minta sate perut xde pulak..last2 order sate ayam 40batang,20batang daging.....




Sate Sri Subang
sate ayam
Memang ramai gile yang datang hanya nk makan sate...sedap sgt!!!...




Kenyang sangat2 tq hubby......love u honey!!!.
Balik awal la coz esok kerja...huhuhuhu.....keesokkan harinyer .




     Keesokkan harinya aku pergi berkerja seperti biasa.....hubby cuti so,dia la yang jaga ank2 dirumah...dengan adik2 ku.adik2 aku  ( diela n shikin ) nak balik kampung....so aku n hubby hantarkan di pekeliling.Sebelum tu aku...g shopping dulu di Jusco Au2,Setiawangsa.Beli baju2 anak2 coz ada sale barang2 bb.


mak saudara n anak saudara







No comments:

Post a Comment