Monday 8 August 2011

Balik kampung Mengejut...

   hi.....bertemu lagi semalam aku lepas bersahur mcm biasa la kemas2 rumah la....ermmm...sempat jugak la aku msg pada kak ani member opis ckp aku msk lewat coz nak hantar anak g klinik sebab cucuk setahun...dh besar anak aku dh...dh siap kemas2 aku pun baring la bersama 2 puteriku nie..coz ayah dh g kerja...tiba-tiba hpone aku berbunyi....."bila cinta ini..bla..bla...(lagu lengenda bdk setan)..nie rington hubby aku nie...aku angkat la...sayang mak makci meninggal ( nenek saudara sebelah suamiku)...la..ya ke...inallilah....siap2 la ayah nk blik nie...aku jawab ok2..tapi adik ari nie cucuk???...xpe kita g cucuk adik dulu minta awal la.smpai je klinik alhamdullilah xramai org tapi aku minta emergency kes la...syukur la misi2 kt situ baik hati.aku dapat dulu.dh siap  cucuk bb trisya.aku pun gerak la blik ke kampung...mmg aku xbgtau mak dan abah pun.anak sulung ku lagi la semangat klu sebut je balik kampung......suka sagt22...
   
    Alhamdullilah..sampai jugak la tempat yang dituju.arwah baru dikapan....ramai orang datang.suasana menjadi sayu..sedih je....apa2 pun aku sedekah al-fatihah pada arwah.aku mmg rapat dgn arwah sb selalu datang rumah dia.suamiku pun tolong angkat jenazah bawa ke masjid dan kuur berdekatan.....cuaca panas terik.aku xpergi ke kubur coz ada anak kecil dan satu lagi dianahkan jaga rumah.....dalam jam 12 lbh arwah selamat dikebumikan...aku dan anak2 hanya tunggu hubby la datang jemput.


Tu dia ayah dh sampai mama;jawap anak sulungku....aku pun bersalam2 dengan tetamu dan tuan rumah.nak balik dah.tuang rumah mengajak datang ke majlis tahlil mlm nie...insyallah.....suamiku je yang pergi aku tidak la hanya berbuka bersama keluarga tercinta..seronok berbuka beramai2.....hihihhihi...


Kepenatan suamiku...tertido terus..aku mengantuk tapi anak kecil ku nie xnak tido maklumlah org dh dapat kaki...nak jalan je kerja nyer....hihihhi....last2 aku pun masuk ke bilik tido la sekali dgn anak2 dan suami...smpai ke kul5 ptg.ayah aku ajak cucu2 nyer g mandi sungai berdekatan dengan rumah.aku xmandi la coz xde seluar pendek...hihihi....aku srh kembar aku pegangkan anak kecilku pas2 aku apalagi g kutip pucuk paku pakis la..hihihih..banyak jugak dapat.aku minta adik aku ambil ikan patin dan talapia merah kt sangkar abah...dapat la buat lauk ikan sungai....ihhihihii.

No comments:

Post a Comment