Wednesday 12 October 2011

Cepatnyer Masa Berlalu...

      Nak story la sikit...pejam-pajam celik-celik....dh dekat penghujung bulan oktober...kadang-kala hatiku berbisik.."Ya Allah..terima kasih kerna sihatkan tubuh badanku...adakah aku golongan yang kau peluang/kesempatan didunia ini untuk mengerjakan perintahmu/ajaranmu....adakah aku cukup ibadah sebagai umatmu...Ya Allah kau berikan la aku kesempatan tuk menjalani liku-liku kehidupan sehari..dan kau kuatkan iman ku dan kau terangkan hati ku tuk mendalami ajaranmu sesungguhnya..hambamu nie keldil...sesungguhnya hambamu ini takut akan kematian menjamputku dengan amalanku yang kosong...Ya Allah..hanya kau yang mengetahui jaritan batinku....sekiranya kau ambil aku...biar la aku tergolong dalam 'kekasihmu'...amin....wah2...mcm ustazah pulak...tapi tu la luahan ikhlas dr hatiku sbg umatnyer...


          Bercerita tentang kehidupan seharian...banyak la dugaan,cobaan,gelagat anak dan macam2 lagi la...tapi hatiku senang sangat2 sebabnyeraku dikelilingi oleh insan2 yang menyanyingiku dan mengasihiku sperti suami tercinta dan anak2 ku..tak lupa jugak dengan panggilan telepon dari keluargaku dikampung hampir setiap hari call aku,atau aku yang call mereka ( mak+abah ).bukan apa hanya bertanya khabar je,aku hanya mahu mereka sihat. baru senang hatiku nie...hah..xlupa jugak pada nenek tercinta.sian nenek ku tu lepas dari raya puasa ari tu aku xde balik pun ke sana..bukan aku xde masa sebenarnyer tapi banyak perkara yang perlu aku selesaikan....sebelum penghujung thn nie...apabila dh selesai maka impianku pada tahun 2011 akan terlaksana...skrg ni dalam proses je....mybe tu rezeki yang Allah mahu berikan pada umatnyer.... salah satu sebabnyer kalau aku nak balik xde sape nak pegang anak aku yang kecil tu...maklum la susah sikit nak duduk dia w/pun dalam sit dia..mengamuk la apa la....beza dengan kakak dia senang je...duduk diam...siap leh la driver jauh2...sia adik nie kejap je pastu nak beriba dgn aku....huhhuhu...sabar je la...


     Aktiviti minggu nie xtau la apa hanya duduk rumah atau my hubby dh planning dgn member2 dia nak g bercuti/berkelah di sg.congkak,hulu langat.xtau la jadi ke tak...nanti dia tanyer member dia dulu...harap2 jadi la..hihihihi...bukan apa anak2 ku nie xsabar nak mandi sungai...sebelum nie ayah cuti g mandi di taman KLCC je....xpe janji masa dengan anak2 tu ada kan..kan....kan....jom layan aksi puteriku di rumah....




Berbasikal dalam rumah....huhuhu...sabar je la.xpe janji tayar dh basuh.aku risau si adik jatuh je..tapi dia jerit2 nak naik jugak...hihihihi...kelakar tgk aksi dia..."happy" je...
Layan lagu nie best jugak...hihihi....


bukan lagu je aku layan...cerita nie akan aku tunggu sampai episod abis...hihihi....






       

No comments:

Post a Comment