Sunday 4 December 2011

Jalan2 Hujung Minggu dan Xtivitiku Di Rumah

       Hi guys...i hope u all sihat walafiat.minggu lepas aku nie planning nak bawa anak2 ku g "Jom Heboh" di bukit Jalil tapi malangnyer ayahnyer kerja la pulak.sadissss sgtttttt...huhuhuhu..sian anak-anak mama xdapat jalan ya.xpe la esok (ahad ) mama bawa jalan2 la lepas hantar tempahan orang.Ari nie ayah bawa keta pulak coz balik lewat hujan je tu ayah bawa keta...


           Dah selesai buat kerja rumah memasak,basuh kain,mop lantai kemas bilik,mandikan anak dan berikan anak2 makan.pas2 kami dua beranak apalagi watching the movie @ Astro.boring2 tgh tv  dan kami ber dua tertido la smpai ke petang.....cuaca di luar mendung sejuk pulak pas2 tiba-tiba pulak hujan.lagi la syokkkkkk...nyer tidoooooo!!....hihihhii.....dlam kul 5.30- 6.00ptg kami dua beranak pon bangun la...siap apa yang patut.masak tuk malam simple je hanya buat 'Mee Goreng'.....hihihi...

Mee Goreng


    Tadarrrr...tu dia.lazatkan...hihhihihi..banyak rencah tu...hihihi ( perasan sedap je aku nie).siap masak  makan  malam aku bersiap2 la buat kuih apam comelku tuk tempahan esok dan hantar di jinjang,kepong.nak tgk hasilnyer.cubaan pertama aku buat pic doremon.

apam mix tempahan custemer kepong


          Syukur alhamdullilah...siap jugak apam tu sekarang tinggal packing je...si kecilku nie tengah buat apa???...time aku masak lepas solat maghrib  tadi bagi susu dia tido.nie dah bangun la tengok tv dia xkacau pun cuma nak apam yang dah siap masak bagi la 2,3 biji suruh dia makan.si kecilku nie dah paham dah mama dia buat kerja so xde lah dia kacau.good gurl mama <3<3<3<3


          Keesokkan harinya aku  dan si kecil bangun siap2.kemas apa yang patut...dan keluar lah g hantar tempahan pada custemer di jinjang,kepong.siap hantar dah pastu kami dua beranak terus g ke tesco extra selayang.saje2 cari barang tuk buat kuih2 nie tambah2 apa2 yang patut...pas2 bawak si manja g jalan2.siap dh beli barang2 pas2 g singgah kedai haiwan di bawah nie....si kecilku nie menjerit2 nak "Ikan Laga"...so ,aku belikan la.tuk dia pada hal dirumah ada akurium letak di atas peti ais.xpe la janji si puteri kecilku suka...Jommmm..layang ikan laga si kecilku nie...

tu dia...apa nama nk beri ya...blue kot hihihi..


petang tu kami dua beranak balik umah tgk tv dulu nak masak lambat la coz kenyang lagi....smpai la kami berdua tertido.bangun je terus masak tuk makan malam....hujan lebatnyer dengan angin lagi.tengah2 masak makcik saudara  call cakap nak singgah umah.ok je datang la....kebetulan dia nk balik ke tanjung karang.Jom Intai aku masak apa????....


Gulai lemak labu + udang  dan ikan goreng vs sambal belacan



   Duk sibuk borak2 denga makcik,makcik bawakan buah rambutan tuk aku...nie ubat batuk nie...hihihihi.ok la tu buat rambutan merah dari kampung nenekku...hihihi.tujuan makcik datang tu nak tempah kuih apam tuk hari perkahwinan dia bulan 1 tahun depan tu syukur alhamdullilah rezeki aku.

No comments:

Post a Comment