Wednesday 7 December 2011

Rezekiku Bertambah Lagi..syukur Alhamdullilah...

     Syukur ke hadrat ilahi kerna sihat walafiat.....agak lama tak meng update my blog nie...hahahah..lama la sangat baru minggu lepas update blog tu..sepanjang minggu nie xbanyak la perkara yang nak di kongsi la...tapi aku bersyukur sangat2 rezeki tak putus-putus orang tempah apam comelku..


     Dalam kesibukkan aku dalam menjalani kehidupan seharian,aku di kejutkan dengan berita abah ku sakit oleh pesanan ringkas dari adikku (Diela).sewaktu tu aku baru lepas solat maghrib.Ya Allah....selamatkan abah dan emakku,jangan la engkau ambil mereka sebelum aku membalas semua jasanya pada aku.aku ingin membahagiakan mereka seadanya...amin tu la doaku...


     Ari-ari aku call menanyakan khabar berita tentang perkembangan abah....syukur la mak ckp abah dh ok,mahu makan minum,darah tinggi dh turun dah tapi terlalu rendah,tu sebab kena tahan lagi.mudah-mudahan cpt keluar ya abah,angah sayang sangat kt abah dan mak...ihhihi...aku smpat beri tahu mak dan adik kalau apa2 bagitau ku segera senang aku balik terus.


    Story pasal rezeki aku ya...banyak aku menerima tempahan.baik dr kawan di Fb,makcik saudara ku nak kawen bln 1 thn 2012 dh siap cakap awal2 nak order.aku dapat msg dr member FB ku jugak mahu tempah 1000pcs tuk majlis apa xtau...ooo..banyak tu xtau la boleh buat ke tak...mudah-mudahan boleh kena la aku guna khimat adikku membantu menjaga kedua-dua puteriku nie...menjaga anak2 ku je...yang lain biar aku uruskan...insyallah dlm 3/4 hari siap. la...syukur sangat!!!...


    semalam terasa rajin nak buat minum petang tuk mr.Hubby dan si manja..nak tau apa ya???..biasa je kopi o panas dan kueh my fov" buah melaka"....jommm..layan pic!!!...


Menu petangku sekeluarga

    Sian my hubby penat menjaga anak,masak nasi,kemas rumah dan sempat basuh kain lagi tapi xsidai la...hihihi..balik aku yang sidai..xbanyak sikit je..hubby cuti 4 hari.so time nie la dia berpeluang nak bersama dengan anak2 setelah bekerja dan pulang lewat malam..masa dengan anak tu kurang.so ,time nie rapatkan balik dengan anak2..hihi...love u mr.B...hihihi.lepas selesai solat maghrib aku masak tuk makan malam pulak simple je.siap 3 jenis lauk xsmpai sejam pon...hihihih...nak tau apa yang simple tu..jom TERJAH!!!...hihihihi...


sambal telur goreng,ikan bilis goreng dan sayur kobis tumis kicap.


    Tu la dia...amacam simple je kan..lazat di makan dengan nasi panas2...so jemput my hubby dan si kecilku nie makan,aku???..xmakan malam dh coz nak diet la...hihihi.apa selesai dua beranak nie makan aku mulakan la kerja membaking my apam cumelku tuk temphan esok.custemer dari shah alam. Jom la layan pic apam cumelku..hihihi..dr mula hingga siap...




Jom masak

Corak Bunga,Stawberi,bee,lady bird dan angry bird dah siap masak..

Gebu tak???..hihii

Cumel tak nie yang Dot-dot

Dah sejuk ...siap packing tuk pos esok...

   banyak lagi nak belajar buat kueh macam2 tapi insyallah ada masa mmg nak buat la...TERIMA KASIH kepada "Jom Masak" kongsi resepi..nak tau apa yang aku nak buat pulak???..jom layannnn!!!..


Chesess tart comel..hihihihi..


    Bila la nak buat ya???..hihihi xsabar nak buat nie..hihihi..ok la kalau angah buat nanti angah akan upload pic banyak2 ya..hihihi....




              <<<<<<<<<<<< LOVE YOU >>>>>>>>>>>>>>>>>>


  



No comments:

Post a Comment