Monday 19 December 2011

Pertengahan Disember 2011

      


       Hi...u all semua...xbanyak angah nak kongsikan dengan kawan2,minggu sudah angah dan my hubby serta my princes pulang ke kampong di Raub,coz makcik saudara sebelah hubby kawen...kami gerak dr kl dalam kul 9mlm...smpai 12tgh mlm.sampai2 je mak bukakan pintu.si kecilku nie jaga pulak tidak tido.mata aku dh kuyu....so trs tido hanya si kecilku nie yang xtakut gelap masih berpusing2 dlm bilik gelap nie.


              Pagi tu bangun awal,kemas2 dan bersihkan rumah.bersiap2 nk g kenduri tersebut.hujan turun tak berhenti2.....sentiasa bumi hijau ciptaan Allah nie basah....syoknyer dapat membuta...hahahahah....tapi xleh coz dah biasa bangun pagi..awal2 pagi dah my hubby g tolong2 kt rumah makcik dia tu.aku xpergi la coz hujan lebat.Tengahari tu bersiap2 semua g kenduri termasuk my mom..hihihi...sebelum kenduri sempat lagi la my <3 mom posing...hihihi nk tengok jom ---------->


My mom


         Aku mcmaner nk posing dh aku yang ambik gambar...hihihi....sampai je kat rumah orang kenduri terus masuk ke rumah makciknyer...apalagi perut dah lapar hujan2 nie.my hubby ambikkan lauk2 pauk.memang sedap la lauk2 kenduri nie...hahah...menunya: nasi putih,minyak,ayam msk merah,rendang daging,dalca timun,gulai umbut kelapa dan buah tembikai.siap2 makan..aku diberi peluang tuk menepong tawar pengantin...wow bestnyer.....hihihhi.maklum la rasa mcm pengantin balik..ahahahah...setelah tepung tawar,aku dan yang lain beramah mesra dengan saudara-mara baru la pulang....my hubby tinggal sebab dia nak membantu apa2 yang patut.nanti baru adikku mudin jemput my hubby kt sana....


         Sampai rumah hubby rehat sebentar dan terus tertido.petang sikit hubby tolong mencantas pokok rambutan di belakang rumah ( rumah di kebun ).bukan apa banyak sangat rambutan tu gugur macam tu je...sayang la pulak.kutip2 bawa balik kl.dah siap semua tu hubby rehat kejap dalam kul5ptg dia gerak balik kl dengan adikku Azamuddin,maklum la esok my hubby kerja.so aku balik dengan my dad,mom dan adik2 yg lain la esoknya.coz abah nak g hospital angkat tentera.nak jumpa pakar mata.


          Sampai je di kl ( teratak cumelku ) siap masak tukar pakaian,solat asar dulu baru la kami semua g mandi kat "Hot spring Selayang".biasa la abah kalau dah datang rumah aku mesti singgah mandi dulu.siap2 malam tu lepas solat isyak kami g berjalan ke rumah pakcik aziz di sentul.siap bawa ole-ole tuk mereka....abah paham pakcik aziz tu xde cuti nak balik kampong so kami yang bawakan ole-ole seperti rambutan,jering dan sayur.bukan  apa maklum la kl sekarang musim hujan so,kena berjaga2 dengan banjir tu sebab la pakcik aziz tu xde cuti...hihihhi...hah..siapa pakcik aziz tu dengan abah???...ermmmm.....saudara la ( bau2 bacang ).tapi kami semua rapat macam adik beradik...hihihihi.Bak kata orang "Seorang Bencikan kita Seribu Orang sukakan/Sayangkan  kita".xkisah la ada pertalian darah atau tidak janji kita baik dengan semua orang....hihihih.


Keadaan Hot Spring Selayang

Si kakak vs mak su berlari

Mandi







           Wow cantik pemandangan...dari atas rumah pakcik nie waktu malam.apalagi aku nie kan hantu gambar so,keluar la my <3 tab snap la beberapa keping.biasa la pantang ada kamera di tangan semua nak snap.nanti la ada rezeki lebih aku nk beli kamera idamanku tu.minat aku nie banyak bukan hanya memasak je....benda yang berkaitan dengan seni2 nie aku suka.hihihi.maklum lah time study dulu ambik lukisan.jom layan pic nie...




Suasana key L di waktu malam



          Siap semua2 tu berborak2 dan minum2...kami semua balik la ke rumah.keesokkan harinya aku pergi kerja seperti biasa.abah,mak,adik2 seta anak sulung ku g "Hospital Angkatan Tentera" buat appoiment dgn pakar mata.pas2 mereka g jalan2 di Chow Kit.Sempat tu shopping baju2 dan barang2 keperluan.Perggghhh...abah nie dia lain sikit kalu dah berkenan mahal ke murah ke dia tetap beli.....huhuhhuhu...baju t-shirt sehelai rm100.kalau aku la leh beli 2 pasang...hahahah....xpe dia dah suka puaskan hatinya...sementara dia masih ada..aku sanggup puaskan/gembirakan hati kedua ibubapaku..hihihihi.bukan senang dia nak jalan2 dan duduk rumah aku lama2.....hahhaah....4hari dah berbaloi la...hihihi...


        Sepanjang hari tu kami semua makan sedap la...hahahh..maklumlah "Master chef" ada kat rumah,pergi shopping barang dapur kat 'Pasaraya NSK'.macam2 nak abah nie..giler dia tengok benda murah2 nie..ikan merah la,sotong la,udang la...last2 sekali dia beli ikan terubuk je coz ikan merah baru je makan masak kari...layannnnn!!.....balik aku dari kerja siap2 makan dan bersiap2 kami semua g ke 'Hot spring Selayang' semula la....kali nie aku mandi la pulak...hihihi




      Ok la banyak lagi cerita sepanjang......disember nie tapi tungggu!!!!....hihihi.layan lagu nie sesuai sangat la...hihhihi..




bye!!!...












Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Amzah - Dimana Dimana

1 comment:

  1. Hi, grab your 2nd tik tok here http://widgetindex.blogspot.com/2010/12/tik-tok-for-arengahinthehomeblogspotcom.html

    ReplyDelete