Monday 10 September 2012

Part 11:Sakit Datang...

      Pada usia kandunganku masuk 36week 5day,mlm tadi aku sorang diri driver ke hospital coz xtahan sakit perut mengeras je dan bahagian bawah terasa amat berat sanggat2,call hubby dia kt shah alam banyak lagi beg.Apa2 hal hubby suruh call,dalam kul 10mlm lebih tu hantar anak2 ke rumah orang jaga dulu....alamak minyak dah klik2 nie..g isi minyak dulu kat esso di studium tu.siap isi terus g hospital,alhamdullilah .....xramai orang pon parking pon senang.doaku dalam hati xputus2 permudahkan urusan hambamu...amin.Sampai kuanter je terus daftar dan masuk dlm bilik pemeriksaan.tukar kain batik dan kencing.

        Tiba la namaku dipanggil,apalagi suruh baring atas katil la.nurse pasangkan 2 alat tuk jantung bb dan alat tuk kesan rasa sakit.alangkah terkejutnya...graf jantung bb ku meningkat naik ke 200...pergghhh...nape nie sayang???...doc dah cakap kalu tak turun normal nampaknya kena masuk wad la aku..huhuhu....perut still mengeras lagi xde surut2 pon.Apalagi doc terus cucuk tangan dan stayby nk mskkan aku ke wad..huhuhuh..sakitnya.Siap doc tanya tu nie dengan aku...lastly kena seluk la apalagi..huhuhu.tahan je la jawabnya.bukaan dah buka 2cm..huhuhu...jantung bb dh kembali normal dah.aku dibenarkan balik la.ok la lega sikit....g wad kecemasan ambik ubat dulu sebelum balik.Sampai je terus jemput anak2 kt rumah orang jaga la.mula org jaga xbg ambik anak sb xpe la esok nk hantar lagi...xpe la aku cakap sunyi pulak.Ngam-ngam sampai rumah hubby pon sampai jugak 5minit lepas tu.hihihihi...Dia terkejut la sebab xtido lagi,cakap baru balik dr hospital.dia terkejut jugak...ke mama main2 nie???..betul la...nape xcall...malas nak suruh hubby kelam kabut balik..risau je jadi apa2kan..hihihi...tunjuk surat dan ubat baru dia pecaya..hihihi.Keesokkan arinya dia xbg g kerja dh srh duk rehat kt rumah je tapi aku malas la sb biar aktif sikit senag nk bersalin...hihihi.....pinggang dah mula sakit2 dan bhg ari sakit2....membuang air pg td keluar lendir + darah...pas2 g kencing lagi ada kuar mcm coklat2 mcm nk period tu..huhuhu...adakah nie tanda2 atau sb kena seluk mlm tadi???....tunggu!!!>...


    Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

No comments:

Post a Comment