Thursday 20 September 2012

Part 12 : Poning Kepala Memikirkannya

      19hb9.2012 aku g checkup mengandung yang ke 38 week,biasa la checkup perut,jantung bb.nurse tu xabis cakap bb aku besar je...doa tu sb dia ckp perut aku padat je...hihihi...xkisah la janji my hero sihat n sempurna.Sebelum balik aku minta result minum air gula minggu lepas.Bila tgk result je...alamak 7.82 (sepatutnya <7.8 )...terus kepala aku jadi poning la...risau dan xnak buat BSP..huhuhu.Aku tanya nurse nape xcall sb saya tunggu seminggu xde orang call pon ckp result naik,nurse tu cakap mmg xakan call kalau result atas boderline dia cakap,xpe lepas nie puan g jumpa doc kt kk sg tua.Alamak...ponat la aku macam nie lepas g kk selayang baru dah kena g kk sg tua pulak dah...nak angkat kaki tekan break pon sakit...huhuhu..sabar je la mama mesti kuat demi bb...hihihi....

      bila sampai je kk sg tua,masuk jumpa doc la....doc siap tanya kenapa puan kena minum air gula ya???..aik...jawab aku doc yang suruh sebab doc cakap bb saya besar???...oooo...ya ke,saya pon dah lupa....eh,awak dah ada g hospital ya....doc pon tgk la keputusan aku g hospital ari tu...oooo..diorg cakap normal je ya...mcm nie puan esok puan kena buat BSP la,puan g bilik 1 minta dengan nurse tarikh buat BSP esok.Aku siap tanya dgn doc,xyah buat la doc sb nya dah dekat2 edd saya nie dah...xboleh la puan sb kita nk tau je sama ada puan ada kencing manis atau tidak tu je...huhuhu...ok la doc.xpe doc ckp klu puan kerja kami beri mc sb ambik darah dr pagi sampai malam kan...( 8.00am,12.00pm,6.00pm dan 10.00pm )....MALASNYA....DAN XLARAT...4x tu nk g ambik darah je...huhuh.esok orang yang jaga anak aku pon g sekali la.so g sekali dengan dia la.hubby kalau balik awal dia hantarkan tapi lewat pulak hanya malam je dapat hubby hantarkan...hihihi..ok la tu.xlarat gak jalan perut asyik mengeras je..huhuhu.kaki mmg dah membengkak w/pon sikit je.hanya tinggal seminggu je berkerja...mudah-mudahan cepat la abis.....minggu depan...

      Result buat BSP tu.. 4.7-7.5-5.9-5.1...alamak yang 7 tu xsangggup tengok...sangkut lagi ke???..nie gara2 makan mee +kueh tiew goreng smlm kt kedai kk tu sedap pulak...hahah...esok jumpa doc,doc nak tengok result nie.Syukur alhamdullilah...doc ckp aku xyah ulang BSP dah sb dah nak dekat bersalin...cuma doc cakap 5hb10 tu bersalin atau tak ke puan kena serah diri ke hospital jugak kena bersalin jugak,xde tempoh tambahan...aik..nape doc..biasanya kan lps edd akan bg 7hari ke 10hari tambahan.memang betul puan tapi sekarang nie bb puan makin membesar...risau lagi besar la...sekarang nie banyak risiko bb lemas la,makan tahi mcm2 kita xnak kes macam tu terjadi...nanti kami akan bg surat terus g hospital ya.Bila last check up???...aku jawab 26hb 9 g checkup....oooo..xpe time tu kita beri surat dan selama tempoh seminggu tu klu xdeliver puan kna msk wad dan induce la....ok la doc.saya faham...terima kasih.Syukur alhamdullilah....xkisah la janji aku dan bb nie sihat n sempurna tu yang aku mahukan.Sekiranya Allah tu percepatkan proses kelahiran aku minggu depan sebelum edd...syukur alhamdullilah....amin....5hb10 pon aku terima jugak sebab jatuh ari jumaat sama dgn anak2 yang lain.Semoga di hari tu menjadi hari sejarah buat aku n hubby dapat melihat my putera lahir dihari jumaat penghulu segala hari...amin.

No comments:

Post a Comment