Sunday 2 December 2012

Akhirnya...


Pengalaman lahirkan my lil hero:

27/9/2012 - Pergi hospital sb tanda darah+ lendir dah ada.bila check laluan baru buka 2cm.apalagi blik rumah la.

28/9/2012-masih berkerja dan ari terakhir la berkerja sblm cuti pjg.tapi rasa hati ku lain mcm je tp ttp buat cool dan siap blh gelak2.kerap g toilet la kali nie ketulan darah byk keluar,pd mulanya aku hanya ckp kt kakak kt opis je minta plg awal la sambil tu tangan ligat sms kt hubby srh plg awal.trs g hospital la,rasa ulang alik ke hospital je la smpai nurse tu dh knal sku dh,hihihi.baru buka 3cm,blik umah la.trs g jalan2 memudahkn proses bersalin.

29/9/2012-kul5pg bgun nk g toilet tiba2 kuar air,aik aku terkuncil kot,bila cium bukan kncing.apalg lpskn la hajat nk g terkuncil tu dulu.duduk kt sofa tiba2 bsh.air ketuban bocor.kejutkn hubby la,hubby ckp nk g hospital ke.xyah la tunggu siang je la nanti lama tunggu aku ckp kt hubby.dlm kul 8.30pg aku g ke hospital,xdpt la aku mkn knduri sepupu kawen.haha ada hati gak tu.mak n abah dtg nk g knduri sepupu kawen la.tq dgn tuan umh makcik Rosnah tolong bekalkan nasi minyak.hahaha.mmg sedap sgt2.kna tahan la aku sb leaking,sementara tunggu wad kosong duduk la kt kerusi tu,sakit pinggang ooo,kdg bw jalan2.kain batik dh bsh,mujur nurse bg kain pink.huhu.mak dtg tgk aku,mak geleng kpala sb wad penuh.mak n abah xleh tunggu dan lps knduri trs blik kmpong bw 2 org puteriku tu.dekat mahgrib baru aku dpt katil n msk wad.lega la dpt baring.siap mandi n baca yasin mlm tu.doc dtg ckp nk mskkn antibiotik kt aku,blh aku tanya dgn doc tuk apa?.haha.doc jwb la tuk cegah jangkitan kuman pd bb.

30/9/2012-kul1.30pg antibiotik pertama msk di tangan,doc ckp kul 3pg msk lg.suami ku dh berada di parking keta.lps msk ubat tu trs perut memulas2,sakit dtg 2minit sekali,g toilet xde rasa apa.xtahan skt aku picit loceng doc n nurse dtg,aku ckp xthn skt nk nk meneran,doc check lalauan bru 3cm puan.2.30pg tu xthn sgt aku siap rasa dibhg bwh,tgk ada drh,rasa mcm kepala bb,kali betul,apalg tekan loceng doc xdtg hanya ckp dgn aku je,sku ckp skt n darah n nk teran sgt2 trs doc dtg n nurse.check dh buka full,doc ckp dgn aku jgn teran lg puan kami tolak ke LR,smpai LR org dh stayby,peymbut bb tu ckp mmg sng bb kusr sb kpala dh nmpak n rambut sekali.hihi.apalgi 2x push je trs keluar.time tu xde apa yg aku katakn hanya syukur alhamdullilah,hubby pon xsmpat tgk sb terlalu cpt.apalgi selesai je aku trs nk tido je,ngantuk betul xtido dr semlm.huhu.

nie la muka my hero 1/2jam deliver

No comments:

Post a Comment