Wednesday 22 June 2011

Xtvt Minggu Nie

     Biasa la sebagai seorang isteri dan mama kepada puteri -puteri comelku...rutin harian memasak,mengemas rumah,membasuh kain/sidai/lipat kain,mop lantai,iron baju kerja suami,layan karenah anak2 nak makan,mandi dan tido kan mereka....oppssss...layan suami lagi..hahhahah..tanggungjawab jugak tu hihihi..."Pendek kata selagi belum tutup mata kerja-kerja".tu pendek kata kalau panjang kata entah la...hihi..


Anak Sulungku




Anak Kecikku


Awal pagi aku bangun kul5.30/6.00 a.m  apalagi sediakan sarapan untuk suami tercinta dan sediakan bekal untuk suami,maklumlah suami aku nie suka kalau sarapan atau masakan di sediakan oleh isteri dari dibeli di luar...jimat???..mybe tu salah satu sebabnyer...tahap kebersihan tu terjaga,bukan xnak beli kat luar masa kerja suami tu terhad,kadang2 kasihan dengar dia cerita makan tghari pukul 4ptg....pasti u all tertanyer2 kerja apa la hubby angah nie ya,sampai xsempat makan???...ermmm..kerja sebagai pemandu van ATM,bahaya kerja tu sentiasa je diintai oleh samseng2 dan kena jaga wang jugak kt dalam van tu...setiap hari ku berdoa agar suamiku pergi dan pulang dengan selamat...


Siap2 semua tu suamiku pergi kerja dlm kul 6.10pagi...aku pulak sibuk menyapu lantai rumah la sebelum keluar pergi kerja.Kejutakan anakku yang sulung dulu mandi dan solat subuh,selesai buat susu kakak dan adik.aku pun siapkan anakku yang sulung dan diriku kemudian anakku yang kecil.dalam kul8.15 a.m keluar rumah hantar adik dan kakak di rumah orang jaga berdekatan dengan rumah cuma beza blok lain..rumah orang jaga tu dekat area kedai2 runcit.blik dari kerja memang lalu situ dulu.Lepas hantar orang jaga aku pun gerak ke opis...alhmdullilah la jalan xjem...biasanyer jalan pasar borong nie selalu jem mana tak nyer orang g pasar lagi,hantar barang2 pasar, beli barang2,orang nak masuk kerja kul9...biasa la jalan yang akan aku lalui setiap hari jalan selayang---->batu caves---->duke jalan sentul - setapak.....ermm..tempat aku berkerja xjauh sangat area setapak plaza idaman.


sampai opis dalam kul8.50pg apalagi cari arking yang dekat2 sikit dengan tangga opis nie..hihihitapi masih awal lagi kedai2 xbuka lagi,so banyak la parking kosong.breakfast aku hanya di opis tu pun kalau aku teringin nak minum air neslo ais kt kedai mamak kt bawah nie aku bungkus saja..hiihhi...aku mmg suka bawa bekal dari rumah...hihihi..xbaik membazir..tuhan marah...membazir dalam perut xpe...hahahahah...dha selasai semua2 kerja-kerja di opis kul5.30ptg aku balik la....time balik aku lalu jalan greenwood la..jem sikit je biasa la lampu isyarat lama sangat.sampai je terus ambil anak2...layan anak sulungku nak g kedai la macam2...balik rumah,rehat kejap dan simpan barang2 anak.sambil tu aku jerang la nasi tuk makan malam.rehat kejap layan cerita indonesia di astro "Cinta Melody" saja nak hilangkan penat abis cerita aku start la masak tuk makan malam masak yang simple2 je ya la bukan apa anakku yang kecil nie asyik nak dukung jer..manja terlebih dia tau dia yang kecik..hihihi.....
Kau suka lagu dalam cerita tu...sedap je dengar...nak tau lagu apa???...jom layannnn...






Menunggu suami pulang lauk-pauk masih panas.boleh la makan bersama2."Penat"..ermmm..sebagai seorang isteri dan mama kepada cahaya mataku erti penat tu xde la sebab dah biasa buat tu semua.cuma bila balik kampung,rumah ada malas la sikit semua mak sediakan...hhhihihihi.....makan sambil2 tengok tv...siap2 kemas2.duduk2 kejap main dengan anak2..dalam kul 11malam aku masuk tido.....bergitu la rutin harian ku..kadang2 terlajak jugak bukan apa tengok cerita best kat tv xingat esok nak kerja...huhuhuhu....


minggu nie menu makan malam dan sarapan pagi simple je...




Layannnn >>>>>>>>


nasi goreng bunga kantan dan agar2 jagung+coklat

hah..tu menu sarapan pagi aku la...hhihi simple kan??....


burger benjo - menu diner

pajeri nenas


Tu la yang aku masak pada minggu nie....my hubby xcerewet pun.pajeri nenas tu kebetulan ada aku beli masa g pasaraya NSK Selayang,kerisik nenek bagi..alang2 dah lengkap bahan2 nyer buat la....hihhihi..tu saje la coretan yang aku boleh kongsikan...bye....


tunggu cerita yang best dariku...


Balik rumah semalam ( 23.6.2011 ) ....keluarkan ayan dan udang dulu bagi ais dia cair......masak nasi dulu.apalagi layan tengok cerita "cinta melody"episode akhir....ermmmm...kasihan elang ya xdapat jugak dia sambung cinta dia kat melody....memang xbest la jalan cerita akhirnyer..huhuhuhu.....




naktgk saksikan la.... ----->>>>











Hah..tengok la..sendiri..cerita dekat2 akhir xlogik langsung....sob...sob....tapi layan jugak la...hiihihi.....abis terus aku tukar channel astro oasis ( 106 ) maklum la malam khamis....dengar bacaan surah yassin la.....tenangkan hati...solat maghrib dulu...










baru la aku mula masak tuk malam nie...hihihihi.....dok pikir nak masak apa malam nie ya????...si anak aku yang sulung nie asyik minta ayam goreng jer....buatkan la...hihihihi....senang jer bukan ssh pun...hihihi...perisa spicy dan original aku malam nie...hihihi....ayam dan udang la my fov tu....

Bahan-bahan adalah: sila lihat kat bawah ya.....hihihi






tepung ayam 2 perisa


Ayam

Telur yang telah dipukul

ayam tu dicelup dgn telur

siap celup dgn telur letak kat tepung pulak

 tepung original dan spicy biasa aku akan asingkan sebab...tuk anak yg ori nie..yg spicy tuk...hihihhi..malu la...aku la...hahahaahh.....
kemudian goreng la....macam nie....




Hasilnyer.....


Udang + Ayam Goreng


Apalagi jom kita makannnnn........


hah....malas la nak celoteh panjang2...u all tengok la apa yang aku masak malam tadi....3 jenis je ayam goreng,timun taucu,sambal udang.....


Layannnn!!!...


menu diner mlm tadi

Cukup la setakat nie......caw..dulu....


Huuurrryyyy!!!!...cuti esok apalagi xde planning apa2 pun minggu nie...rehat duk dirumah melayan karenah anak2....biasa la klu dh cuti2 nie bangun awal buat breakfast tuk hubby dan diri sendiri dan ank2.....simple jer janji kenyang..hihihhii...nak tau apa yang simple tu???..




Sandwish Tuk Mama

Nie Tuk Kakak Dan Adik
malam nie layan tengok "Maharaja Lwak Akhir"...sape la menang gak nyer..aku sokong sepah + Jozan....hihihihi....LAyyannnnn!!!!..














Memang best lawak kumpulan sepah dan Jozan..tapi kemenangan memihak pada sepah...rezeki anak suib+siti sarah tu...hihihihihi...apa2 taniah kumpulan sepah.....lawak korang memang best giler....!!!!....





No comments:

Post a Comment