Thursday 7 July 2011

July Coming!!!!!

   Julai adalah bulan bersejarah dalam hidupku......dimana aku dilahirkan bagai kain putih yang perlu dicorak dengan pelbagai agenda...tu semua dh ditentukan oleh insan tersayang iaitu ibubapaku....klu ia nyer di corak baik serta cantik...cantik la ia....jika di corak sebaliknyer....ermmm..paham-paham sendiri la...


Pada bulan nie aku berbangga kerna aku masih sihat tubuh badan seperti insan2 lain diluar sana.Tak lupa jugak aku bersyukur kehadrat ilahi kerna panjangkan usiaku...sehingga kini.didalam hati kecilku berbisik "Ya Allah...engkau sihat kan la tubuh badan hambamu agar hambumu yang kerdil ini dapat mengharungi liku2 kehidupan serta mengerjakan ibadatmu..."sekiranyer kau ingin mengambil nyawaku aku ingin jadi insan yang beriman kepadamu...kau kuatkan la iman didadaku...kau terangkan la aku dengan ayat2 suci mu itu...


Seawal bulan ini genap la umur anak kecilku 11 bulan....dh besar sekarang adik ya???...tapi xbeberapa pandai jalan lagi..sedikit2 demi sedikit jer...mybe awal lagi.atau adik nie memang manja..hihihihi.seronok melihat anak2 membesar depan mata dan tangan ini yang menyempurnakan anak dari awal hingga kini...seperti ibubapa yang lain.jom kita lihat wajah2 si comelku....berusia 11 bulan pada tanggal 6.07.2011.....kliikkkk...!!!!..




Nurin Batrisya Amani
hah...cumel kan????..tengok la sape mama dan ayah dia..hihihih...( angkat bakul sendiri ).anak sendiri mesti la aku puji..hihi.apa2 pun mama doakan adik menjadi anak yang solehah,no noty2...cepat2 la berjalan senang mama nak ajak pergi jalan2 makan angin....pergi shopping ke...hihihi...


minggu nie banyak xtvt yang telah aku susun hasil perbincangan ( tolak,tambah,bahagi,darab ) dengan mr.Are'ngah Khairul Azidee semua akan berjalan dengan lancar seperti yang dirancang......harap2 la. 8hb-10hb aku sekeluarga balik kampung di perak,nenekku buat kenduri kesyukuran sempena menyambut bulan ramadhan tidak lama akan tiba....memang sudah jadi tradisi dia akan buat kenduri sempena smbut bulan mulia tu...kalau tubuh kuat dan sihat....tu kata nyer la....hihihih...


Ari isnin pula 11hb hari kelahiranku.....so,genap la sudah usiaku 28 tahun....wow..sudah tambah lagi angka.rancanganku adalah merai hari kelahiranku...di mana ya???..tunggu!!!... di slot yang lain pulak... jom kita terjah xtvt aku di rumah.....memasak la apalagi...




Menu Diner - 7/ 7 / 2011
Biasa la kalau bergelar isteri nie....memasak tu perkara biasa sebagai seorang isteri dengan cara itu jer la dapat menambahkan kasih sayang diantara suami dan anak2.....menu simple je janji best...daging goreng kurma black paper , rebus pucuk ubi.smbal jering dan ikan tongkol masak asam pedas....nyummm...nyumm...

Menu Diner -30 /6 /2011
Nie menu penghujung bulan Jun....xde yang special pun hanya kueh tiew goreng,asamboi oren dan agar2 milo+susu.Entahla..terajin pulak aku rasa nak buat kueh2 nie..ihhihi...niat tu dh ada tp insyallah...aku skrg duk giatkan salin resepi2 terbaru...dan dik memikir rasepi baru apa yang aku nk melazatkan lagi masakanku....contoh seperti dibahawa nie...."Bebola Roti Sardin" ciptaan aku sendiri..hiihihi....rugi klu xcuba...

Menu Petang/ Diner -6 /7 / 2011









1 comment:

  1. happy birthday angah... semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki serta berbahagia bersama keluarga tercinta..... jgn lupa pos makan petang tu..yum yum yummm.... (^_^)

    ReplyDelete