Monday 18 July 2011

** Kebahagian Jadi Seorang Mama Dan Isteri**

Hoi..hi hai...hihihi....jumpa lagi semua...nak cerita la ya xtvt sepanjang minggu lepas hingga ke ari nie....minggu lepas aku menyambut hari lahir yang ke-28thn.So,apalagi hubby bawa aku,anak2 dan adik ( diela ) makan2 di Restoren Air Buah Gelas Besar,Selayang....


Tu dia signboardnyer..
Memang best sgt2..tq Mr.Are'ngah Khairul azidee...nak tau apa yang kami order..dh tentu2nyer air buah gelas besar..hihihi..aku memilih air tembikai laici gelas plg bsr share dgn hubby baru romantic,adik (diela ) gelas sederhana air oren,dan puteri2ku tu..air suam dan sky jus jer...makan kami semua order nasi goreng USA,diela kueh tiew lakna dan puteriku tu..xlari dari nasi putih dan sup ayam....pic???..xsmpat nak snap..hahahah....

kek buzz day???..sorry la tuk pengetahuan kawan2 aku nie bukan pengemar kek nak2 lagi krim2 nie..mmg la cantik tapi xleh masyukkk.....buerkkk...biasanyer aku minta somi belikan kek ais krim baskin robbin kt Au2 jusco tu ada..hihihi..klu ais krim xpe..hahahah.....hemahhh.....nak yang mahal2 jer..hahahah...bukan begitu klu pasal ais krim nie no 1..hihihi....ari sabtu aku masak laksa penang...mmg perggghhh..sedap giler kuah pekat pulak tu maner tak nyer ikan sardin 1kg lebih aku buatkan...hihii..maaf la pic pun xsnap terlupa.....


Aktiviti ari tu nak g jalan umah mertuaku dia port klang...tengok kakak iparku dapat bb baru....nak siap2...dapat panggilan dari kedai perabot ckp nk hantar meja makan...lorr...kena tunggu lagi la..dr kul 3 hingga kul 5.30ptg baru smpai....siap2 kemas kami gerak g port klang....dekat senja baru smpai sana....
ole-ole aku bawa dari rumah adalah laksa je tu diorg...pas2 singgah pasaraya billion beli hadiah baju tuk bb.
berborak punyer berborak.....tengok jam dh kul 10mlm.....abang ipar ajak kami tido sini tapi my hubby cakap xpe lain kali nak blik dah....esok ada hal....
meja makan ku yang comel


Sampai rumah dlm kul 11 lebih la...mlm nie siapkan diri tuk mengecat rumah..hahahah....tengah2 malam aku bertungkus lumus siapkan wall paper ruang tamu aku colur purple cute sgt2..hihihihi.....yang lain warna putih krim2 gitu..hihihi....bukan apa nmpak luas sikit ruang tu..."Deco-deco sikit2...."banyak lagi yang perlu aku penuhi dan mencantikkan rumah nie tapi orang ckp slow22...insyallah....


ermm..kul 1.30 a.m siap aku mengecat dinding..esok sambung lagi....ngantuk la mata nie....
pagi ahad ya g ceria....wow..suami ku ckp blh tahan jugak cantik colur dia...smpai kul bape siap nie sayang???...aku jawab kul 1.30 pg...dia senyum jer...mana taknyer dia janji nak cat sekali tapi tertido...dok sibuk tidokan anak..dengan ayah tido sekali.....


xtvt ari ahad nie xde apa pun mengemas rumah,bilik tido.....abis semua la aku kemaskan supaya nmpak kemas walaupun dah kemas..hihihii....petang bawa nak g giant bt caves jalan2....


apalagi aku tengok giant dh mula buat promosi raya...barang tuk raya baik baju dan kelengkapan buat kuih dh   berada depan mata...hihihi...aku tidak ketinggalan membeli acuan buat kuih dan kek...tu pun kalu jadi la..hahahahh..rasa mmg nk buat tuk buzz day puteri ke-2 ku nie...xlama lagi dlm bulan pose....sama dengan ayah sekali.....


Sempat jugak my darling beli kek cute buat ku smpena buzz day...dia beli yang kecil sb dia tau aku xsuka mkn kek,nak2 yang ada krim nie......hihhihi..xnak aku kecil hati beli jugak la xkira kecil besar...hihihii...tq22...darling dan kawan2 ku yang wish my buzz day,.....jaja,lini,nora dany,lina,adik2 mak abah..dan kawan fb yang lain la....nak tengok kek cute tu tak...jom...zoommm......zommmm.....




kek cute ku





cumel kan???..tu la dianyer....yang lain2 nanti la angah masukkan......


Pada ari isnin (semalam ) suamiku bercadang nak masak pulak tu aku dan anak2.....masak apa nak tau "Nasi Lemak".smbal mama buat la ayah xpandai..hahhaahha...aku gelak....ingatkan nk buat jugak...hihihih..
xpe la janji dia masakkan...nie khas tuk  rai buzz day mak jugak kata ayah...tq darling.....nak tengok tak my hubby masuk dapur...jom..zoomm...zoomm....


ada gaya baru masuk dapur...
wow nasi lemak hubby???




nie la hasilnyer air tangan seorang lelaki.... semua kelengkapan nasi lemak aku dh siapkan  seperti telur rebus,kacang tanah,ikan bilis,timun...


xsabar nak makan nie..apa2 dulu mandi jap nanti leh makan sama2....hihihi..




Jom kita tengok hasilnyer.....nasi lemak xsedap klu tak ada daun pisang....
Rencah2 nyer...

Sambal

Nie hasilnyer...


Sedapnyer..tapi hubby cakap nasi yang dia masak kurang sikit coz bercubaan yang pertama...hihihii...xpe janji nasi xmentah..hahahah.......jom makan kawan2....hahahahah.....panaskan je esok bawa bekas ke tempat kerja....hihihi


makan smbil dengar lagu nie bestnyer...hihihihi....nak tau lagu apa???....



2 comments:

  1. wah..nampak sedap je.... happy birthday angah.... mcm sedap je kek tu..nasi lemak tu pun mcm sedap je.... pe pun..semoga angah bahagia bersama family tercinta.....

    ReplyDelete